wtorek, 13 marca 2012


Etykieta, naklejka, kartka, znaczek..

Dobry wieczór ;)


Od pewnego czasu zaczęłam przyglądać się tym wszystkim 'znaczkom' nie tylko na wyżej przedstawionej butelce. Czytałam chyba wszystkie etykiety! Natknęłam się na kilkanaście małych obrazków, których nie znam, więc przeszukałam cały Internet i.. znalazłam nie tylko to, czego szukałam, ale też kilka ekologicznych znaków i informacje o nich. Oto parę z nich:

Wholesome Food Association /WFA/ - znak ekologiczny stosowany 
na opakowaniach żywności ekologicznej od roku 1999. Wholesome Food Association jest organizacją non-profit.

Belgijski Symbol EcoGarantie - znak ekologiczny dla środków do prania, środków czystości i środków do pielęgnacji ciała.  Certyfikat ekologiczny przyznawany jest produktom, których proces powstawania nie burzy równowagi biologicznej między ludźmi, roślinami i zwierzętami, uwzględniając przy tym kryteria jakościowe i ekonomiczne. 


Euroliść - znak ekologiczny przyznawany przez Komisję Europejską 
dla produktów ekologicznych w Unii Europejskiej. Umieszczany obowiązkowo
 na wszystkich paczkowanych produktach ekologicznych wyprodukowanych 
w jednym z państw członkowskich i spełniających obowiązujące normy wspólnotowe. Nie obejmuje produktów importowanych spoza terenu Unii. Euroliść przedstawia gwiazdki Unii Europejskiej ułożone w kształcie liścia na zielonym tle. Symbol ekologiczny zawiera dwa wyraźne przesłania: Natura i Europa.


BDIH - znak ekologiczny informuje konsumenta, że do produkcji kosmetyków zostały użyte tylko surowce naturalne, takie jak: oleje roślinne, ekstrakty ziołowe, olejki  eteryczne i substancje zapachowe pochodzące 
z kontrolowanych upraw ekologicznych lub dzikich zbiorów.



1 komentarz:

  1. Super :)
    zapraszam też do mnie :
    http://orgaaniline.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń